Skrivet av: ruffe | februari 25, 2008

Resultatet

ethan_coen1.jpg

Jag missade hela oscarsgalan på grund av andra åtaganden och skulle upp tidigt idag, men hade spelat in det, tyvärr kunde bara den inspelningsbara dvd-spelaren spela in max 6 timmar och jag började spela in redan från 22:00 så alla de största kategorierna missade jag, tacka fan för internet så man kan se på youtube osv iaf. Det vart som jag hade hoppats iaf, No Country for Old Men tog hem bästa regi, bästa film, bästa manliga biroll i Javier Bardem och bästa manus efter förlaga. 4 av 8 möjliga är väldigt bra med tanke på de andra alternativen.

Bästa manliga huvudroll gick till Daniel Day-Lewis för There Will Be Blood som jag ännu inte har sett, SNÄLLA, någon som vill gå och se den på bio nu i veckan eller i helgen, en dramafilm om olja och girighet osv, Någon förutom jag måste ju vilja se den.

Bästa kvinnliga huvudroll gick till Marion Cotillard för La Vie en Rose där hon spelar den franska sångerskan Edith Piaf.

Bästa manus gick till Diablo Cody för filmen Juno, jag skulle också vilja heta Diablo eller Lucifer eller nåt sånt där galet namn.

Så om 4 oscars för bästa regi, bästa film bästa manus och bästa manliga biroll inte får er som inte sett No Country for old Men att vilja se den så kan ni alla dra åt helvete. Det är den absolut bästa film jag sett på så många år. Helt klart värd de 4 oscarsstatyetterna.

Av de 2 timmar jag hann se av oscarsgalan så gjorde Jon Stewart en väldigt bra prestation, Jag har kollat igenom de 2 timmar jag missat och Jon Stewart är en perfekt värd av Oscarsgalan måste jag säga, inget flamsande som när Ellen höll den förra eller om det var förrförra året. Jag måste bara se There Will Be Blood! Erbjud er för i helvete 🙂

Aftonbladet: ”Vi är väldigt tacksamma”


Lämna en kommentar

Kategorier