Skrivet av: ruffe | februari 26, 2008

Bourne 4?

bourne_ultimatum1_800.jpg

Bilden är ett underbart montage av mig själv.

Underbara Nyheter! Matt Damon och regissören Paul Greengrass sägs ha tackat ja till en fjärde film om den minneslösa agenten Jason Bourne. Helt underbara nyheter tycker jag då de första tre är mästerverk rakt igenom. Bättre än alla Bond-filmer tillsammans utan tvekan. Jag hade en diskussion med mina kompisar om vem som möjligtvis skulle kunna lyckas döda Jason Bourne, jag är av åsikten att det inte finns någon alls förutom Batman som skulle kunna vara en jämn match mot Bourne. Glöm inte att karaktärer med superkrafter inte får räknas in i det här.

En Bourne 4 skulle jag ha svårt att se hur dem ska kunna göra en bra fortsättning på från hur Bourne Ultimatum slutade men det blir säkert hur bra som helst. Att se en Bourne-film är som en adrenalinspruta rakt i hjärtat likt Uma Thurman’s i mästerverket Pulp Fiction.

Aftonbladet: Matt Damon tackar ja till en ny film om Jason Bourne


Svar

  1. Neo kan döda Bourne. Neo har inte superkrafter.

  2. Så du menar alltså att du tror på ”Matrix” och därmed erkänner att allting du gjort i 26(?) år inte har hänt, alltså skrev du inte den där commenten då inget av det här händer, om du nu tycker att Neo inte har superkrafter.

  3. Jag kopplar upp mig mot Matrix – jag lever inte i det.

  4. Okej, om vi ska se det så så finns ju inte filmen The Matrix där du lever, inte Jason Bourne heller. Så inget av det här är riktigt, Neo har superkrafter hur som helst så håll käften nu sajrån 🙂

  5. Jag har tankat hem filmen från er ju. Sett den som grön kod liksom. Och Neo har inga superkrafter. Han är en helskön snubbe!

  6. Haha 🙂 bruka allvar Jörgen!

  7. Okej, Neo har väl superkrafter då eftersom han i Jason Bournes värld faktiskt kan göra en del övernaturliga tricks.

    Då har vi Batman vs Bourne.
    Bourne vinner utan tvekan den kampen.
    Varför?
    Jo för att Batman, precis som Mel Gibson, är en DJÄVLA TÖNT!

    Både Gibsom och Batman är såna riktiga fjantar att det är pinsamt. Får en smäll på käften och börjar grina. Blir så satans ledsna att man verkligen ser blicken i deras ögon. Hur ont det gör i deras djävla hjärtan.
    ”Hur kunde du?” tänker dom.

    Fyfan vilka djävla fjollor!
    Bourne dödar alla (förutom Neo. Neo dödar alla – alla kategorier)!

  8. Kan bara instämma. Bourne-filmerna är fantastiska. Vill ju väldigt gärna se en del 4, men man får hoppas att det blir ett manus som håller lika bra som de tidigare.

    Bourne kan mycket väl vara framtidens Bond.
    Om allt vill sig väl.

  9. Ja kommer nog krävas ett väldigt bra manus då fyran hade ett rätt klart slut på hela storyn om hans förflutna osv men jag tror att dem kan lyckas.
    Och att han kan vara framtidens Bond tycker jag är fel, tycker han redan tagit över den rollen ordentligt men jag har aldrig varit något fan av Bond så det kan ju ha med det att göra också.

  10. Förstår inte stora kärleken över Bourne, även fast jag håller med om att jag gillar filmerna, med vikt på gillar. Bond är en karaktär, Bourne är en actionhjälte. Batman hade tagit Bourne, nya Bond, vad han nu heter på riktigt, Daniel Craig, hade tagit Bourne. Allt faller på att Matt Damon är en tönt utanför filmerna och inte kan mäta sig med Christian Bale, nuff said.

    Chewbacca hade tagit Bourne, filmer är inte verkliga så allt räknas!

  11. Matt Damon har iallafall lite självdistans gentemot Bale! Sen så håller jag naturligtvis med om att Chewie hade läxat upp Bourne.

    Själva Bourne filmerna har ju gått utför efter varje ny film, visst han är häftig och så men filmerna tappar i kvalité.

    Den som hade ägt alla är ju faktiskt Casey Ryback! Under Belägring 3 hörde jag var på gång, där snackar vi hjälte=)


Lämna en kommentar

Kategorier